Koronavirüs Markaların Reklamlarını Etkiledi Mi?

Bir önceki yazıda sizlere daha önce yaşanmış marka krizlerinden ve bazı markaların son zamanlarda gündemimizde olan Koronavirüs salgınına karşı aldığı bazı aksiyonlardan bahsettim. Bu yazıda Dünya markalarının Koronavirüse karşı aldıkları aksiyonlardan bahsedicem. Bakalım hangi markalar Covid-19’a karşı neler yapmışlar, Koronavirüs markaları nasıl etkilemiş…

Burger King Belgium – Evde Kal

Dünyanın en büyük fast-food restoran markalarından biri olan Burger King, Belçika’daki şubesinde dünyayı etkisi altına alan koronavirüse karşı toplumu bilinçlendirmek için klasikleşmiş “HOME OF THE WHOPPER” sloganını “Stay Home” olarak değiştirmiştir.

Burger King - Koronavirüs için Yapılan Tabela Değişikliği
Burger King – Covid-19 için Yapılan Tabela Değişikliği

Mc Donalds – Koronavirüs ve Sosyal Mesafe

Mc Donalds klasik logosunu ayırarak sosyal mesafenin korunmasına dikkat çekmiş.

Mc Donalds - Sosyal Mesafeyi Vurgulayan Yaratıcı Logo Çalışması
Mc Donalds – Koronavirüs Logo Çalışması

Coca Cola – Sosyal mesafe ile alakalı Times Meydanında yayınlanan reklam

Salgından çok fazla etkilenen ülkelerden biri ABD’nin ünlü Times Meydanında, Coca Cola tarafından sosyal mesafenin önemi vurgulanan bir reklam çalışması yapılmış.

Coca Cola - Koronavirüs Reklamı
Coca Cola – Koronavirüs Reklamı

Guinness – Evde kal temalı afiş çalışması

Guinness, bira bardağını çağrıştırır şekilde yerleştirilmiş bir koltuk, logo ve stay at home (mesaj) afiş çalışması. Birçok marka gibi Guinness’de evde kalmanın önemini vurguluyor.

Guinnes - Koronavirüs Afişi
Guinnes – Koronavirüs Afişi

IKEA – Koronavirüs salgını boyunca evde kalınması için hazırlanan kılavuz

Ikea’nın eşyaların yanında verdiği kullanım kılavuzları veya hazırlama kılavuzlarını Stay Home mesajı ile evde kalma kılavuzu yayınlamış.

Ikea - Yaratıcı Koronavirüs Afişi
Ikea – Yaratıcı Koronavirüs Afişi

Anadolu Efes – Birlikte Güzel

Efes, Birlikte Güzel İnstagram hesabından Ev’in aslında güzel olduğunu ve birçok şeyi evde de yapılabileceğini anlatan sosyal medya postu yayınladı.

Audi Türkiye – Mesafeyi Koruyalım

Audi Türkiye Instagram hesabı, kendi logolarından yola çıkarak Covid-19’un yayılımının engellenmesinde büyük önemi olan sosyal mesafenin önemini vurgulayan bir gönderi paylaştı. Bu gönderinin ana mesajı “Mesafeyi Koruyalım” oldu.

Audi Türkiye – Sosyal Mesafe Reklamı

Cartoon Network Türkiye – #TemizOlHavalıOl

Çizgi film kanalı Cartoon Network, Covid-19 salgınına karşı çocuklar için eğlenceli bir reklam yayınladı. Bu reklamda el yıkamanın önemini dans ve müzik eşliğinde anlatılmış.

Cartoon Network Türkiye – Koronavirüs Reklamı

Bazı markalar salgın döneminde iletişimlerini çok iyi yaparken, bazı markalar bu dönemde sessiz kalmayı tercih etti. Ne yazık ki bu süreç uzayacak gibi gözüküyor, bakalım sessiz kalan markalar ne kadar sessiz kalabilecekler ?

Bir önceki marka krizleri yazımı okumak için: Varan 2: Marka Krizleri (Covid-19 Krizleri)