Markalar Covid-19 Salgınında Nasıl Reklam Yaptı?

Koronavirüs salgını uzun süredir gündemimizin en üstünde ve bir süre daha öyle kalacakmış gibi gözüküyor. Bir önceki yazımda bazı markaların Covid19’a karşı nasıl bir iletişim stratejisi izlediklerinden bahsetmiştim. Türkiye’de yapılan bazı reklamları ve kampanyaları anlatmıştım. Covid19 salgını küresel bir sorun olduğu için çok uluslu markalar, farklı ülkelerde farklı konseptlerde reklamlar yayınladılar. Gerçekten çok yaratıcı posterler, reklam filmleri çıktı karşıma. Bu yüzden sizler için yaratıcı Covid19 reklamlarını derledim.

Dünya Sağlık Örgütü – Spread out. Save Lives.

Dünya Sağlık Örgütü, Kanada’da yayınlamak üzere The Other Guys’a yaptırdığı bu 5 farklı reklam posterinde ABD, İspanya, Kanada, Çin ve İtalya bayrakları kullanılmış. Ülkelerin bayraklarındaki simgeleri birbirinden uzaklaştırarak sosyal mesafenin önemine vurgu yapılmış. Aslında bazı markaların logolarını birbirinden uzaklaştırarak sosyal mesafenin önemini vurguladıklarını görmüştük ama yine de güzel bir çalışma olmuş.

Spotify – Home

Spotify, İsveç’te yayınlanmak üzere Berghs School Of Communication’a yaptırdığı bu reklam posterlerinde bazı şarkıcıların isimlerinde ev kelimesi geçen ve yine isimleri evde kalmayı, eve gitmeyi çağrıştıran şarkılarını basit bir şekilde posterleştirerek insanlara evde kalmalarını hatırlatmış ve onları evde kalarak bu güzel şarkıları dinlemeye davet etmişler. Kendi markalarıyla bu kadar bağlantılı ve işlevsel bir çalışma oldukça güzel olmuş. Sosyal mesajın yanında marka hatırlatmasını yapmaları gerçekten çok başarılı. Ne yazık ki bu dönemde reklam yayınlayan çoğu marka sosyal mesaj vermekten öteye geçemedi.

Nijerya Hastalık Kontrol Merkezi – Don’t spread it!

Nijerya Hastalık Kontrol Merkezi, Nijerya’da yayınlanmak üzere 7even Interactive reklam ajansına yaptırdığı bu 2 reklam afişinde, Covid19 salgınıyla birlikte yayılan yalan bilgilerin, komplo teorilerin önüne geçebilmek için panik yaymayın, gerçek ve doğru bilgiyi paylaşın mesajını yayınlamıştır. Afişlerde kullanılan WhatsApp ve Gmail logolarını virüs şeklinde resmederek, bence paniğin ve yalan bilginin bir virüs gibi yayıldığını anlatmak istemişler. Geçenlerde okuduğum bir yazıda, yapılan araştırmaya göre Covid19 salgını ile alakalı paylaşılan bilgilerin %33’ü yalanmış. Bu çok yüksek bir oran. Bu tür yalan bilgilerin önüne geçmek için bireylerin medya okuryazarlığını arttırmalıyız. Sosyal mesajımızı verdiğimize göre afişlerimizi inceleyebiliriz…

Covid19 ile alakalı yüzlerce reklam afişi, filmi var. Hoşuma giden 3 farklı reklam posterleri bunlardı. Ekstra olarak, Wunderman Thompson tarafından yapılan aşırı iyi ve yaratıcı posterleri inceleyebilirsiniz.

Twitter: bedrikeskiin

Daha fazla Covid-19 ile alakalı reklam çalışmalarını incelemek isterseniz; Covid19-ads linkine tıklayarak yüzlerce çalışmayı incelebilirsiniz.